Friday, October 23, 2009

Tahniah sebab berat adalah naik!

1st of all...kali terakhir update ini belog adalah sebelum raya dan aku berjaya mencapai berat 85.4kg...Akhirnya sampai juga ke angka 85kg tu...TAPIIII....tapi...oleh kerana adalah raya sebulan...makanya memang dah agak berat akan naik...
Tahniah pada diri sendiri sebab dalam masa 2 bulan diet berjaya turun hampir 4kg....dan dalam masa sebulan raya sahaja berjaya naik 3kg! Hebatkan sayaaa....



88.4 - 85.4 = 3 kg

WELCOME BACK 88kg!!!
Aku tak leh nak marah diri sendiri....sebab aku sendiri yang tak control makan masa raya...Aku cuma kurang minum air sejuk sebab aku batuk....TAPIII...aku minum air manis...Nasi memang ikut sukati je sarapan, lunch ke dinner..3 kali sehari pon tak per...rasa nak tambah..haaa tambah je...lagi pulak rayakan, makan sana....makan sini...tak kira waktu dah!
TAPIII...untuk menyedapkan hati...aku pikir2..kalo aku tak start diet hari tu..dari 89kg mungkin aku dah capai 92kg! Oh tidakkk....aku tak nak angka depan tu 9!!!!
Kesimpulannya, aku harus ke pangkal jalan...Aku kena start all over balik!!! Jangan patah semangat...Tak pe la jangan nak marah diri sendiri...Dah welcome 85..kena welcome back 88 plak haiyooohhhh....
Ok...ok...aku kena rancang plan diet aku balik! Jangan putus asaaaa!