Thursday, February 18, 2010

Cuti raya cina hari tu

Elop...korang masa cuti raya tahun baru cina hari tu masih berdiet kah? cuti hari tu aku balik kampung mertua aku...Macam2 jugak aku makan...kali ni tak ada nak pikir2 nak sorok2 tak makan nasi...memandangkan 99htn dah abis, so aku makan je nasi...tapi makan tak la sepinggan penuh dan bertambah macam dolu2...

Kalau balik kampung, memang time makan dan menu sumer berubah sebab kenalah ikut cara family kat sanakan...kalau umah sendiri, balik keje je aku dah amek dinner before kol 7...kat sana, malam baru makan...sarapan makan nasi lemak, tengahari nasi lagi..huhuhu..Aku siap target mesti aku naik 2 kilo pas cuti nih hehehe...Tapi pas abis cuti, aku timbang..aku naik 300gm huhuhu...

Sekarang ni kalau kat umah sendiri, aku tak makan nasi dah hari2...setakat ni yang aku baru makan sekali dekat umah aku ialah nasi lemak yang mak masak hehehe...hari2 lain macam biasa jugak menu aku tanpa nasi...pas ni nak cuba tak nak makan roti lak..leh ke ekkk??

Ni bekal untuk hari nih...lunch nanti aku makan la...breakfast tadi secawan nescafe+1 roti...kekadang tak tau nak makan apa la...Rasa sosej ni tak healthy sangat kot kan...aku rebus je sosej tu, potong2 sayur salad...kira ok la jugak kot dari dulu sarapan je nasi lemak/mee goreng...lunch je nasi lauk campur...kalo korang ada idea nak makan apa yg sihat bgtau aku jgk ek..aku surf2 jugak intenet ni...

Aku rasa bulan ni berat aku main2 la...turun dan naik je huhuhu...mungkin sebab baru abis 99htn pastu cuti raya cina lamakan...diet pon "tercuti" huhuhu...untuk Kelab Diet Mr.Bam kena update setiap hujung bulan...ntah berapa la untuk bulan nih...

Lagi satukan...aku rasa berat aku lambat turun sebab aku tak eksesais la huhuhu...eksesais main2 tau...Sejak abis 99htn aku tak de pon wat eksesais...haiyoohhh!


7 comments:

Unknown said...

jd mcm mia lak..sejak sakit on off exercise...tp klu x sakit, nk juga erobic selalu..huhu

mesti best dpt merasa nasi ye lps 99HTN dh hbs,ida

Cik Lily Putih said...

me too. sejak sakit ari tu trus stop diet jap. but now cube amalkn balik simple diet.

Ida chubby said...

Mia - ok la sebab Mia sakit2 pon masih bersemangat..Ida ni sakit "malas" huhuhu :p


Cik Lily - yer..harap2 adalah penurunan lagikan Cik Lily :)

white rose said...

akak...
semangat sungguh laa kak ni...

sy lemah lee...

baru 2 mggu dh putus asa...

hahaha

Ida chubby said...

Dylla - Ish.. jangan cakap macam tu...mana ada Akak ni semangat dik oi...selalu lemah semangat juga..huhuhu...baca blog kawan2 lain ramai lagi yg semangat betul2! Jangan putus asa ok...kita cuba sama2..caiyokk..caiyokkkk :P

geraugebang said...

Kak gerau pun malas eksesais.Naik basikal 15 minit jeer...hanya cukup untuk buang seketul sosej...makan dah 3 ketul...he he he

Ida chubby said...

hehehe ok la tu ada buat juga kan :P