Friday, November 28, 2008

The Reason why should I start to diet now!

Kenapa Aku Perlu Diet????

1. Takut - Sebab berat aku da 86kg weh...sebelum2 ni macam abaikan je sebab aku selesa sangat dengan persekitaran kot...(alasan kan??) Takut la penyakit2 ni...dah la history family aku ada kncg maniz...hmmmm

2. Kesihatan - Yer...sbb aku dapat rasa aku macam malas je...kalo nak solat pon kaki dah rasa lenguh...naik tangga sket da tecungap2...so better do something...aku nak sihat...

3. Baby - Erm...aku da kawin 2 thun lbh...tapi x de rezeki lagi...mengikut apa yg aku baca kalo pompuan overweight susah nak pregnant...tp x sumer...cuma mgkin aku dlm kategori ni...sbb period aku pon x tetap...hormon problem???hmm...harap ada rezeki..amin...

4. Cantik - Part ni susah nak kata...bukan la nak cantik sangat pon...just dapat turunkan berat dan BMI yg normal pun dah syukur sangat2...aku bukan nak jadi model pon...cuma nanti kalo da kurus, boleh cuba pakai baju pompuan la...before ni just shirt and baju kurung je...and to my hubby...may be i can wear something yg agak sexy la kot hahahha...

5. Perli / Kutuk / Cakap2 orang - Haaa yg ni panjang sket nak citer..ye lah dah 26 tahun aku hidup rasa sebagai perempuan yg gemuk...People not so kind ok..dari zaman sekolah, kolej hingga lah dah kerja ni...ada je mulut2 yg perli or kutuk...tapi aku rasa paling sedih zaman sekolah la...masa sekolah rendah x rasa sngat..cuma aku dari dulu seorang yg sangat rendah diri...
Hmmm...masa sekolah menengah aku pernah digelar doraemon sbb aku bulat kalo dibandingkan dgn kawan2 pompuan lain...cedihnye masa tu...tu sbb aku x bekawan dgn lelaki...aku malu...Tak masuk lagi citer orang2 perli...macam2 la...x tertulis dah...Kalo masa kat U dulu...pun aku x bekawan sngt dgn budak laki dalam kuliah...dlm kelas, aku la paling besar...adalah mulut2 yg perli jgk....biasa la tu...

So itu antara sebab yg aku rasa aku perlu diet...Aku x salahkan orang..aku sendiri yg salah...Aku cuma harap bila dapat berat badan ideal...keyakinan aku akan ada semula...Semoga misi aku tercapai....