Tuesday, August 4, 2009

Update 1-3/8/09

Diet adalah ke Lautan Cina Pasifik...

1/8/2009 - Balik kampung...kalo da balik kampung mmg makan macam2 :P pagi tu ada ke Lanchang ikut Program suami....

BF - Set BF McDonald....giler sedappp (beli masa berkumpul di Gombak kot)
Lunch - Nasi 1/2 + ikan patin tempoyak + bagedel + tempe + air teh o ais limau
petang - 2 ulas durian + 2 rambutan + 1 pulasan (batok masih tak baik leh makan buah2 lagi )
Dinner - 2 keping Pizza + 1 1/2 cawan air coke+ segarfu spageti (makan katPizza hut bagi meraikan birthday adik ipar dan ayah mertua ku)


2/8/2009
- Masih di kampung suamiku

BF- Nasi lemak + air milo ais sket + teh o ais sket (makan di Pekan Sehari)
Snek - dalam kol 11am amek 1 ketul bebola ayam
Lunch - 1/2 pinggan nasi + tomyam+ air oren
Petang - 5 ketul goreng tepung + 1/2 cawan teh o
Dinner - Seketul karipap+ 1 cawan air sirap (singgah solat maghrib di rumah makcik di selayang)
Dinner - dalam kol 11pm makan mee goreng mamak+ teh o ais limau (rasa lapar sebab dari pahang ke selayang-shah alam-kajang) memang aku lapar time ni...


3/8/2009
- Adalah bercuti...dapat agak letih balik dari kampung

BF - Pulut kuningsikit + daging rendang seketul + air teh o secawan
Lunch - air oren 1 cawan
Dinner - Nasi tomato 1 1/2 pinggan + ayam 2 ketul (saiz sederhana) + papedom 4 kpng + air oren (makan petang tu yg x hengat tu :P)



Semalam aku belajar masak Nasi tomato ngan mak aku...Oleh kerana sudah hampir 2 minggu tak makan nasi dengan banyak dan juga sudah lama tak makan nasi tomato yang sedap nih...makanya semalam adalah termakan banyak..dah 1 pinggan macam ni..tambah lagi nasi sket...Sudahnya perut adalah sangat senak dan rasa menyesal kerana tidak dapat menahan nafsu makan nasi tomato..ye la masa makan tu dok pikir, ntah bila dapat makan laghi...leh gitewww..huhuhu...

Dan nampaknya dari minggu lepas tiada Exersice....huhuhu..sila sedar diri wahai Ida!

Friday, July 31, 2009

Update for this weekend (27/7/09-31/7/09)

Waaahhhh seminggu punyer update 1 entry???huhuhu...Actually this week, 2 hari tu aku ada kursus...so macam malas nak update...Okay aku terus terang laaaa..minggu ni makan banyak...tapi aku still bear in mind to control the portion in take...Exercise??Tak derrr :P

Malam memang tak makan nasi dah..cuma semalam ada kenduri so makan la jugak 1/2 plate...makan memang macam2...Tapi tu la..sebab aku rasa apa aku nak makan...aku akan makan...tapi CONTROL PORTION! Jangan sama macam before ni...kalo pape pon makan 1/2 je...





Hokay...aku ada beli Oats dan biskut Jacobs bawak ke opis...So BF je makan Oats tu...kalo Oats original tu tekak aku x leh telan la...yang coklat ni kira okay la...at least ada lah makan oats jugakkan...dan biskut Jacobs tu will be as my snack la hehehe....

Actually masa 1st day aku bawak this 2 foods kat opis, ada kawan nampak..Waahh makan yang berkhasiat sekarang....huhuhu...carutttt tauuu...Tak apa laaa...aku tak amek hati pon...sungguh...Well baru2 ni budak opis nak beli timbang digital yang leh timbang berat dan timbang fat percentage tu huhuu...okay la tu...leh la aku timbang2 jugak...kat umah tu macam dah uzur je....ecececeeee nak salahkan timbang plak huhuhu...

Hari tu masa beli biskut ni kat Giant, aku timbang kat mesin...berat aku 88.8kg! tapi kat umah 87kg...huhuhu...tak apalah...tunggu bulan depan tengok berapa berat aku sebenarnya...Kalo tak turun 1kg pon...JANGAN PUTUS ASA TAUUU!


p/s: Esok dan lusa aku balik kampunggg..oh tidakkk...harap2 dapat control la makan...sebab kalo kat umah mentua aku...selalu makan banyak huhuhu :P

Monday, July 27, 2009

Update 26/7/2009

26/7/09 hari Ahad semalam pagi2 aku dah kuar ngan suami ada program futsal kelab keter dia

BF~ 1/2 nasi lemak (again??)+ teh tarik 1/4+ secubit roti canai :P

Lunch ~ 1/2 Nasi kerabu + 2 ketul ayam percik tu

Dinner ~ No Dinner (sbb lunch lambat)

Exercise - None

Note : Masa tournament futsal tu, aku kat situ dari 8.30am sampailah 1.30pm....minum dalam 3 cawan air manis yang disediakan oleh pihak penganjur dan nyaris2 nak termakan sebungkus lagi nasi lemak yang disediakan...namun nafsu masih dapat dikawal...Seriusss aku kalo nasi lemak ni makan banyak2 kali pon boleh hokay! tarak jemuuuu...tengok badan la kannn hahaha..dan air tu..kalo ikutkan sebelum ni memang akan minum banyak kali...dan masa BF pon aku selalu order air manis secawan untuk aku...cuma now kalo makan luar, aku minum sikit air yang suami aku order...okay la tu kan :)

Saturday, July 25, 2009

Update 25/7/2009

1. Nasi lemak 1/4 ~ Bangun pagi je mak aku dah beli Nasi Lemak..Aku adalah hantu nasi lemak..sangat suka nasi lemak..Tapi aku try tak nak makan sebungkus...Dapatlah dalam 4 sudu..pastu terus gi keje..aku keje Sabtu hari ni...kalo tak diet, memang aku dah makan sebungkus tu abih
2. Lunch Nasi goreng ayam 1/2 ~ Tapau yang lebih2 aku bawak balik umah..masa ni dah pening dah..ikut hati nak makan sebungkus terus

3. Dinner ~ Nasi lemak sebungkus+meehoon sket+kuih sket+air manis 2 cawan (dah seminggu tak minum air manis secawan penuh)

Malam ni ada makan2 kat taman perumahan aku...patut start dalam 9pm...tapi dekat kol 10.30pm baru start makan...memang aku dah lapar...so selamatlah makanan2 tu dalam perot aku hahahaha....aku rasa sebenarnya ada lagi boleh masuk perut ni, tapi pikir2 cukup lah :P
Memang la kan..kalo weekend mesti susah nak control....lagi2 kalo ada majlis makan2 mcm kenduri ke...alahaiiii....dan hari ini tiada eksesais :P ok la before tido aku nak minum teh hijau hehehe...kalo da makan goreng2, lemak2 ni elok minum teh hijau :)

Update 24/7/2009

1. Roti Sardin Goreng untuk Bf dan lunch - total 3 keping (sekeping pagi, sekeping dalam kol 10am, sekeping dalam kol 12pm) aku ingat cukup la sekeping masa BF, tapi pastu kat opis dah tak ada orang so mcm membazir lak x de org nak makan, so lunch aku makan lagi roti tu huhuhu

Hari Jumaat tu aku tinggal sorang di opis...time break kan lama so ingat nak tido..tapi tak leh tido lak...intenet pon x de...bosan giler...gambar tu aku act2 je tido :P

Sampai umah before 6pm aku dah amek dinner..sup sayur ngan ayam goreng+sos cili

Aku rasa hari Jumaat ni aku makan mmg tak healthy langsung...so aku exercise dalam 41 minit malam tu..suami aku hari Jumaat mmang akan balik lambat, so aku rasa hari Jumaat malam aku akan exercise lama sket...ingat nak try wat 45 minit...tapi tak larat dah huhuhu... abis eksesais mesti aku pening2 dan terbaring...haiyoohhh...

Friday, July 24, 2009

Update 23/7/2009

Salam....Okay update untuk semalam 23/7/09 :)

1. BF - Sardin Roll 1 ketul (Pagi2 mesti makan kuih goreng2 kawan bawak..sebenanya makan 1 masa BF, pastu lunch aku amek lagi 1..tinggal 1 tak baik membazir tak ada saper nak makan hehehe)


2. Lunch - Roti w/meal 2 keping + telur goreng ngan black pepper


3. Snek - dalam kol 4 pm aku makan sebiji epal


4. Dinner - 1 kepng roti w/meal + sup ayam (Semalam pon dinner awal, sampai umah before 6pm aku dah makan)

Dan semalam masih lagi exercise dengan treadmill kesayangan selama 30 minit..Cehh..kesayangan kunun, selama ni dok tersadai je treadmill tu huhuhu....



Sejak aku kontrol makan ni memang aku selalu pening la...so aku akan minum air..rasa okay sikit...Pastu lepas eksesais pon mesti terbaring...Aku rasa ni mula2 je kot sebab dah lama tak eksesaiskan...Hope next week aku dapat eksesais lama sket...Now just nice, aku mula dalam 6.30pm...so habis dalam kol 7pm..leh mandi siap2..solat pastu dah leh siap tunggu suami aku balik...kalo aku nak eksesais 1 jam??hmmm....nanti aku try arrange masa aku balik..Now mesti eksesais at least 3 times a week...lebih lagi bagus...dan weekend jika waktu yang sesuai tak ada nak gi jalan2 ke apa...aku nak eksesais waktu pagi...Cakap banyak pon tak guna! Ko kena buat tau! Okay nanti pape aku citer kat sini ye....Good Luck Ida...Fokus..Fokus...Berusaha untuk yang lebih baik!




I LOVE MY SELF!

Hi5 Emoticon

Thursday, July 23, 2009