Tuesday, July 14, 2009

Sebenarnyakan...

Salam...

Malam ni aku nak citer kenapa berat aku semakin bertambah dengan cepat...
Sebenarnya, dalam bulan 5 lepas, aku ada amik ubat hormon dari klinik...sbb period aku x lancar...so sejak makan ubat tu, aku asyik lapar jer...lapar yang tak boleh ditahan2...Before ni kalo lunch ke aku still boleh control makan tau...tapi pas makan ubat tu, kalo aku tak lunch msti aku pening pastu sakit sangat perut...so aku selalu ikut kawan2 opis makan lunch sama2...Dah dekat 3 bulan la maksudnya aku x control food intake aku..tu yang naik sampai 89kg...

Hmmm...apalah nasib badan...Sebenarnyakan dalam satu waktu yang sama...aku ada hajat...

Aku nak anak dengan zuriat aku sendiri, Aku nak capai berat ideal, Aku nak jadi lebih muslimah dan hidup dengan kesenangan dan bahagia di dunia dan akhirat. Amin...

Ini impian yang serentak...Aku percaya Tuhan dah merancang yang terbaik untuk aku...Nampaknya satu pon tak tercapai lagi....aku tak kisah mana yang aku dapat dulu...

Aku kekadang bosan dengan diri sendiri dan rasa hidup aku ni aku banyak waste time dan x hargai...Aku tak pernah challnge diri aku sendiri for something new...Aku ada impian tapi aku tak berusaha bersungguh2...Aku tau sumer silap aku...

Aku harap...semoga impian2 aku tercapai....Ya Allah, aku tau sesungguhnya Kau yang menentukan segala ketentuan ini dan apa yang Kau berikan adalah yang terbaik untuk hambaMu ini...Namun, aku bermohon Kau berikanlah kekuatan pada ku untuk menempuhi dugaan hidup ini dengan lebih tabah dan bersemangat...Moga Impian hamba Mu ini tercapai....Amin