Monday, December 28, 2009

Day 51~ Day 57

Assalamualaikum kengkawan...lamanya aku tak update blog kan..sejak balik dari melaka, ada je program aku so nak ngadap laptop pon kureng jer...Okay ni aku citer terus untuk hari ke 51 sampai 57 99htn...tak semua makanan yang aku citer, cuma mana yang sempat aku snap je la ye...Yang pasti memang ada kantoi nasi hokay!

Day 52 : tak kantoi lagi, nasi tu wat cover jer...ada makan2 ngan budak opis waktu lunch

Day 53 ~ Disinilah bermula segalanya...masa ni aku dah kat kampung, malam sebelumnya gi KLIA jemput mertua balik dari haji...so breakfast je dah makan 5 sudu nasi lemak+ 1 senduk nasi minyak kongsi ngan suami

Lunch : Mee....ok lagi

Dinner : Kami 1 family makan kat luar...ada telur+daging+tomyam+sayur kailan...nasi buat cover jer....Masa ni family mertua dah perasan aku tak makan nasi hehehe..sebab aku suruh suami amek nasi aku...pastu dia gi offer saper nak nasi amek kat aku...Aku cuma cakap dinner aku kurang makan nasi jer

dah tu malam2 tengok tv...suami aku offer ice cream lak...makan jugak dalam 3 sudu :P
Day 54 : Breakfast....yup sekali lagi kantoi makan nasi....aku makan sebungkus nasi lemak
Breakfast tu beli nasi lemak dan lontong...tapi lontong ni aku tak makan...Lunch lak aku masak kuey teow kung fu...pastu petang aku dah balik Kajang semula....Means 2 hari di kampung, aku kantoi masa breakfast...dah tu jer makanan yg ada lagipon kat umah mertua ngan adik, akak,abang ipar yang ramai...rasa mengada pulak kalo aku tak nak makan apa dimakan sama2kan hehehe kalo kat umah sendiri tak pe la
Day 55 : Tengahari aku gi KLCC neman sepupu aku yang datang dari Singapore...lama betul tak gi sini...memang hari yg aku gi tu cuti krismas...orang punyerlah ramai ok...

Lunch aku makan mee wantan ni kat food court KLCC..sedap jugak..

Dah jalan2 tak tau nak wat apa...suami aku ajak makan dessert lak...so petang kami share makan ni...hehehe

Day 56 : Lunch aku gi kenduri member sekolah aku kahwin...tak kantoi nasi..sekadar hiasan juga
Day 57 : Ingat dah selamat dari nasi...sekali lunch akak aku jemput datang umah dia, nak makan ramai2 sebab adik aku balik dari UK tu kan..so lunch tu dia masak speciality dia...Nasi daging...1st time jamu kami dengan resipi ni....makanya tak dapat jugak menolak....makan juga sesenduk nasi dan lauk pauk


Tahniah diucapkan kepada rakan2 yang menunjukkan penurunan berat...korang memang hebat...Aku baca blog kawan2 tapi tak tinggal lak komen hehehe...Walopun dah ada kantoi makan nasi semasa 99htn...diet tetap diteruskan...Oh yer hari ni aku MC sebab tetiba demam...baru pagi tadi gi cek doktor...doktor kata aku letih...macam tau2 jer doktor ni...sejak dari last 2 weeks ada jer aku berjalan...tu yg diet pon jalan2 juga :P

2 comments:

Mar said...

comel jer tulis "diet pun jln2 juga" hehehe..kiut jer bunyi

Ida chubby said...

hehehe...Tahniah Mar..kagum ngan Mar..banyak dah turun :)