Monday, December 7, 2009

The Result after 5 days

Salam....Okay inilah keputusan setelah 5 hari aku buat 7 days diet plan tu...yer diulangi aku buat 5 hari sajorkkk huhuhu....aku segan la plak sebenarnye bila ada orang tunggu2 result nih..mana tau kot makin naik tak turun ke kan hihihi....

85.3 kg - 83.1 kg = 2.2 kg

Kalau ikutkan last timbang kat entry ni , berat adalah 85.3kg...means aku turunlah dalam 2.2 kg...kira 2 kg laaa...huhuhu...ni pon sebab timbang hari Isnin..hari Sabtu dan Ahad maybe ada kenaikan sket kot sebab dah makan roti dan mihun balik kan...agaknyer lah kan hehehe...Alhamdulillah dah cukup ok lah pada aku...before ni turun 2kg dalam sebulan, tapi ikut plan ni dapat turun 2kg dalam seminggu...ntah lah hujung bulan ni macam mana lak huhuhu :P

So...kalo buat main2 pon leh turun 2 kg dalam seminggu...kalo sesaper yang ikut betul2 plan tu confirm lah dapat turun lagi banyak...ikutkan dalam plan tu kata leh turun sampai 5-8kg dalam seminggu tu jer...so rasa tak sia2 lah buat minggu lepas...InsyaAllah boleh buat lagi nanti..tapi tu lah aku ni ada masalah bila hari nak makan sayur2 ni hihihi....

Okay kawan2....kepada sesaper yang nak try buat....Good Luck kay...cubalah sebab aku rasa memang kompem akan turunnyer lah...main2 pon leh turun 2kg...tapi korang buatlah betul2..jangan macam aku hihihi...tapi aku riso lak kot pas ni cepat lak naik balik sebab da amek karbohidrat balikkan....tak pe la sekurang2nyer aku cuba juga :)

11 comments:

yana said...

tahniah k.. saya lum try lagi.. may be nak try.....

Ida chubby said...

thank you yana..good luck kay! :)

Mar said...

waaahhh sgt berkesan ni..harus kena cuba kalau mcm ni

Ida chubby said...

yer Mar,cuba jangan tak cuba..buat elok2 ikut plan tu betul2 mesti dapat turun banyak...good luck kay :)

Faizah_Haris said...

uuwaaaaaaaaaaaaahhhh cayalahhhhh.....
saya baru start ari ni....

geraugebang said...

Salam Ida. Kak gerau pun nak kurusssss. Cakap jeer nak kurus. tapi makan jer, kak gerau ni. Teruskan usaha adikku.

Unknown said...

wah wah..ada penurunan ni ida..tahniah

leeja said...

wah best nih. saya belum berkesempatan nk wat detox nie. banyak sangat aktiviti makan2.

Ida chubby said...

faizah - good luck faizah...awak mesti dapat turun banyak sebab awak ada disiplin yg kuat saya tengok hehehe...

Kak Gerau - Ish akak lagi kurus dari saya...huhuhu..tq kak :)

Mia - Thank you Mia :)

Leeja - Yer Leeja, kita pas ni straight start minggu depan banyak aktiviti makan2..maybe kena buat plan detox ni semula pas tu hehehe...haiyoh!

Flo Alfera said...

hey congrats..u made it!

Ida chubby said...

Thank you Flo..you lagi hebat! :)